Gmina Dobroszyce rozpoczyna kontrole nieruchomości - wyposażonych w zbiornik bezodpływowy (szambo) lub przydomową oczyszczalnię ścieków
Szanowni Mieszkańcy,
Informujemy, że zgodnie z art. 3 ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r. poz. 399) gminy mają obowiązek prowadzenia ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb) oraz przydomowych oczyszczalni ścieków.
Gmina jest zobowiązana również do prowadzenia kontroli posiadania umów, dowodów uiszczania opłat, oraz częstotliwości opróżniania zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków (art. 6 ust. 5a ww. ustawy).
W związku z powyższym Wójt Gminy Dobroszyce informuje, że przystępuje do przeprowadzenia kontroli nieruchomości wyposażonych w zbiornik bezodpływowy (szambo) lub przydomową oczyszczalnię ścieków.
Kontrola będzie polegała na wezwaniu właściciela nieruchomości do przedłożenia umowy zawartej z przedsiębiorcą posiadającym zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych (szamb) lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych z terenu Gminy Dobroszyce oraz dowodów uiszczania opłat za tę usługę (np. rachunek, faktura). Dowody uiszczania opłaty za wykonaną usługę powinny potwierdzać regularność wywozu nieczystości ciekłych.
Właściciele nieruchomości, którzy nie mają jeszcze podpisanych umów na opróżnianie zbiorników bezodpływowych (szamb) oraz przydomowych oczyszczalni ścieków powinni uczynić to niezwłocznie.
Podczas kontroli właściciele nieruchomości zostaną poproszeni o okazanie umowy i dowodów potwierdzających opłatę za wywóz nieczystości ciekłych.
Ponadto informujemy, że zgodnie z art. 10 ust. 2d ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach: „kto utrudnia lub udaremnia przeprowadzanie kontroli o której mowa w art. 6 ust. 5a podlega karze grzywny”.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE. L Nr 119, str. 1), (RODO)
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Wójt Gminy Dobroszyce;
Z Administratorem można się kontaktować: Wójt Gminy Dobroszyce ul Rynek 16, 56-410 Dobroszyce, email: sekretariat@dobroszyce.pl tel.: +48 71 3141167
- Inspektor Ochrony Danych to osoba, z którą mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z przysługujących praw związanych z przetwarzaniem danych. Do kompetencji IOD nie należy uczestniczenie w załatwianiu innych spraw. Inspektorem ochrony danych w Urzędzie Gminy Dobroszyce jest Marek Adamaszek z którym można się kontaktować: ul Rynek 16, 56-410 Dobroszyce, e-mail: , tel: +48 608294903.
- Państwa dane osobowe będziemy przetwarzać w celu wykonania obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze oraz zadania realizowanego w interesie publicznym lub sprawowania władzy publicznej (art. 6 ust. 1 lit. c oraz e RODO), w szczególności art. 3 ust. 3 pkt 1 i 2 oraz art. 6 ust. 5a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r. poz. 399).
- Państwa dane zostaną udostępnione wyłącznie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa. Dodatkowo dane przetwarzane w systemach informatycznych mogą być dostępne dla usługodawców wykonujących zadania na zlecenie Administratora w ramach świadczenia usług pocztowych, kurierskich, serwisu, rozwoju i utrzymania systemów informatycznych.
- Mają Państwo prawo do bycia poinformowanym o zasadach, celach, sposobie przetwarzania Państwa danych osobowych, dostępu do swoich danych, żądania sprostowania i uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, żądania usunięcia danych osobowych,
- Aby skorzystać z powyższych praw, należy skontaktować się z administratorem danych lub inspektorem ochrony danych, jednakże należy mieć na uwadze, że nie wszystkie wymienione powyżej prawa mogą być zastosowane w każdym przypadku. Na przykład żądanie usunięcia danych nie przysługuje, jeżeli ich przetwarzanie jest niezbędne do realizacji obowiązków administratora wynikających z przepisów prawa oraz wykonywania zadań publicznych, a także do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
- Państwa dane osobowe będziemy przechowywać do chwili zakończenia sprawy, w której zostały one zebrane oraz zgodnie z przepisami instrukcji kancelaryjnej, a następnie – w przypadkach, w których wymagają tego przepisy ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2018 r. poz. 217 ze zm.) – przez czas określony w tych przepisach.
- W przypadku podejrzenia lub stwierdzenia nieprawidłowego przetwarzania Państwa danych osobowych przez administratora danych przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.